Publicidad
Política · 4 de Octubre de 2013. 21:09h.

Exmilitantes de Unió, ERC y Plataforma refundan el FNC

Reclaman que "el catalán sea idioma único en Catalunya"

Exmilitantes de Unió, ERC y Plataforma refundan el FNC

Una imagen de la rueda de prensa

Exmilitantes de Unió, ERC y Plataforma per Catalunya (PxC) han refundado el Front Nacional de Catalunya ( FNC ), surgido en 1940 en París, de la mano de catalanes exiliados, mayoritariamente militantes de Estat Català.

En la rueda de prensa de presentación del nuevo proyecto han intervenido Pere Soler, exmilitante de Unió; Miquel Àngel Rodríguez, también exmilitante de la formación democristiana; Moisès Font, exconcejal en el Ayuntamiento de Olot por PxC ; y Jordi Casacuberta, exdirigente de Estat Català y exmilitante de ERC y Rcat.

Durante su parlamento, Casacuberta ha pedido que "el catalán sea idioma único en Catalunya". También ha reclamado que "se haga frente de manera seria al problema de la inmigración".

En este sentido, Font ha remachado que "ser catalán no es cuestión de origen sino de voluntad y aceptación de las normas del país de acogida". Asimismo, ha pedido una legislación "mucho más rigurosa" en materia de inmigración, y tildó el actual de "paternalista y buenista".

Rodríguez, por su parte, ha instado a una "regulación efectiva del somatén", mientras que ha denunciado el "abandono" que sufre, en su opinión, "la gente de la parte trasera del país".

Los dirigentes de la FNC han señalado que están trabajando para presentarse a las próximas elecciones municipales, que se realizarán en el 2015, pero han descartado hacerlo en las autonómicas.

Publicidad
Publicidad

34 Comentarios

Publicidad
#32 Xevier, Salt, 07/10/2013 - 23:54

Feia temps que volia un partit com aquest, teniu el meu vot a qualsevol dels comicis que us presenteu. Endavant..!!!

#31 Ricard, Terrassa, 06/10/2013 - 17:16

Endavant, som molts que hi esperem un partit polític com aquest, amb les idees clares.

#29 Felip Gratacos Soler, Banyoles, 05/10/2013 - 19:12

Aixó passa quan un no pot destacar al seu partit polític. Es crea un de nou i a veure si aqui puc destacar. Quina llàstima de democràcia.

#27 Kropotkin-Harto de paletos estelados, Vic, 05/10/2013 - 15:10

¿Aún queda para subvenciones? Que buenos administradores tenemos...

#27.1 farts de anormals com tu, sabadell, 05/10/2013 - 17:54

Aqui no hi han subvencions anormal.
Els diners ens el heu robat vosaltres per subvencionar la fundacion Francisco Franco.i la FAES.

#26 Assumpció, VIC , 05/10/2013 - 14:08

Moises Font és un vividor oportunista que vol viure de la política com tot el grupuscle, provinents d'UDC i ERC, per cert encara són feixistes com la Unitat nacional catalana on comparteixen seu i diuen que els espanyols són rates, perquè aquests cognoms Perez, Rodriguez ... No són molt catalans.

#26.1 pikupeka , barcelona, 06/10/2013 - 20:12

Molt cremada deus estar i no se els motiu, ni m'im-
portan però insultar com tu fas i dir que coses que
descon eixes em fa pensar que lo que no troves es
parella

#26.2 lol, Vic, 07/10/2013 - 17:38

home dir que en moises és un vividor quan va deixar de ser regidor voluntàriament...

#26.3 Xevier, Salt, 07/10/2013 - 23:56

Moisés Font és un professor universitari que va deixar PxC voluntàriament. Vividors ho seran els que encara hi són tinguent en compte que aquest partit s'ha convertit malauradament en l'exponent de la ultradreta espanyola que mai tindrà representació al nostre Parlament..!!!

#26.4 Assumpció, VIC, 08/10/2013 - 12:18

Moisès Font va ser un vividor que volia protagonisme dins de PxC, mirem l'altre dia un membre d'aquest grupuscle va estar en l'acte d'Osona del nou moviment polític de l'alcalde de Vic, amb la casta política de Lopez Tena i Pujol. A qui pretenen enganyar.